In eerste instantie denk je bij sportmassage alleen aan masseren. De sportmasseur doet echter veel meer. Naast massage geeft een sportmasseur ook adviezen voor beginnende en gevorderde sporters, toepassen van EHBSO, aanleggen van preventieve tapes etc. Sommige mensen denken dat een sportmasseur alleen voor fanatieke/top sporters is. Niets is minder waar. Ook voor beginnende sporters en zelfs voor mensen die niet sporten kan een sportmasseur veel betekenen.

Voor de beginnend/niet sporter:

Een betere conditie, een beter (mooier) figuur, een paar pondjes afvallen of gewoon om gezond te blijven en je lekkerder te voelen, zijn een aantal van de redenen om een sport te gaan beoefenen. In veel gevallen kan je bij een sportvereniging terecht, maar je kunt natuurlijk ook zelf een vorm van sportbeoefening oppakken. Denk bijvoorbeeld aan wandelen, hardlopen, fietsen etc. De sportmasseur is er niet alleen voor de super sportmensen. Juist mensen die net beginnen met een sport, bijvoorbeeld ter ondersteuning van een afval programma, lopen een groot risico last te krijgen van overbelasting.

De sportmasseur kan je voor eventuele problemen behoeden of bestaande problemen verhelpen. Daarnaast kan hij je helpen een goed beweeg programma te zoeken dat past bij jouw lichaam. En afgezien van het nuttige effect is een massage ook gewoon lekker.

Voor de sporter:

Iedereen weet inmiddels dat sport en bewegen goed is voor de gezondheid. Daarbij is het misschien wel één van de weinige dingen die gezond en leuk zijn. Helaas treden er jaarlijks ruim twee miljoen blessures op. Een groot deel daarvan blijkt eenvoudig voorkomen te kunnen worden. De sportmasseur kan daar een grote rol bij spelen. Naast de ondersteuning door massage en bandage, kan de sportmasseur je lichaam nameten en op basis van gevonden resultaten oefeningen voorschrijven, of je behandelen om een eventuele onbalans in je lichaam op te heffen. Zo'n onbalans kan het begin vormen van een opkomende blessure.

| Colofon | ©2009-heden sandursportmassage.nl |